Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.
V-MAX Custom by ESPER
Bahan api disalurkan melalui karburetor, dibakar dalam enjin, dan dipindahkan ke gandar belakang untuk melakukan tugasnya. Perasaan sedemikian boleh dirasai daripada peningkatan rpm dan perasaan pendikit. Ini adalah perkara yang sering disebut sebagai tarikan model ’80-an dan ’90-an yang berbeza daripada motosikal moden. Pemilik VMAX ini antara yang pernah merasai tarikan ini. Roda depan dan belakang bersaiz 17 inci telah diganti dengan roda gaya moden. Apa yang patut diberi perhatian ialah gaya yang anggun dan bijak. Badan basikal, yang disiapkan dengan teliti dalam warna ungu Nissan GT-R (kelihatan hitam pada waktu malam), turut melengkapkan gaya anggun. Malah, swingarm telah dipanjangkan sebanyak 120mm.
Kerja badan
Bahagian luar semuanya dicat dalam warna ungu OEM untuk Nissan GT-R, dengan tambahan penutup bikini. Apabila matahari menyinari penutup tangki, warna berubah daripada ungu tua kepada hitam. Silinder induk brek kiri dan kanan digantikan dengan pam jejari Nissin.
Elektrik
Takometer enjin yang terletak di tengah telah digantikan dengan TOlok MELANGKAH Pivot, dan dua monitor digital aktif dan Daytona Aqua Prover telah ditambah.
Bingkai
Langkah itu dibuat oleh ESPER, dan kedudukan bar langkah, yang sedikit ke hadapan dalam konfigurasi biasa, telah dialihkan semula ke kedudukan yang serupa dengan basikal sukan biasa untuk meningkatkan kebolehgerakan.
Bahagian aluminium seperti plat cengkaman lutut aluminium aktif/subframe dan penutup radiator/penutup saluran juga akan menyatukan penampilan.
Lengan ayun dipanjangkan sebanyak 120mm manakala pemacu aci dikekalkan, menghasilkan pengendalian yang lebih lancar sambil meningkatkan kestabilan garis lurus.
Pengambilan & Ekzos
Enjin DOHC 4-injap 1199cc, 70 darjah V4 dan karburetor BDS 35×4 berada dalam keadaan baik dan digunakan sebagai stok. Penutup DYNAMO dibuat oleh OVER.
Ekzosnya ialah SP Tadao Super Combat Two Tail. Cowl ekor panjang juga dipasang untuk dipadankan dengan swingarm yang dipanjangkan, memberikan rupa semula jadi.
Chasis
Fork hadapan adalah SOQI terbalik, dan angkup brek hadapan adalah Sumitomo lawan 4 piston berasaskan Yamaha. Cakera brek dibuat dengan Breaking.
Rodanya adalah roda aluminium Gale Speed Type-C dalam saiz 3.50-17/5.50-17. Hentakan belakang ialah Ohlins.
Galeri
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Spesifikasi
Part | Details |
---|---|
Engine | OVER Clutch Cover |
Exhaust | SP TADAO SUPER COMBAT Twin |
Frame | ESPER Rearsets ACTIVE Knee Grip Plate ACTIVE Sub Frames |
Brake | NISSIN Brake Master Cylinder Kit SUMITOMO Opposed 4P Font Brake Caliper BRAKING Disc Rotor |
Wheels | GALESPEED TYPE-C 3.50-17/5.50-17 |
Suspension | SOQI Inverted Front Forks OHLINS Rear Suspension |
Bodyworks | Original Bikini Cowl NISSAN GT-R ALL PAINT |
Electrical | Pivot Stepping Gauge ACTIVE Digital Monitor x 2 Daytona AQUAPROVA |