Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.
TDR250 Custom by QUALITY WORKS
TDR250 tersuai ini dilengkapi dengan ruang atas JL dan dicat dalam skema warna yang pantas. TDR250 dibina khas untuk kegunaan turapan dan membolehkan penunggang mempunyai kedudukan tegak, supaya mereka boleh mengawalnya dengan mudah sesuka hati. Dalam projek ini, roda jejari wayar stok (depan 18 inci, belakang 17 inci) ditukar kepada roda tuang 17 inci yang dilengkapi dengan tayar tanpa tiub dengan bangkai jejari.
Apabila penunggang mencuba adat TDR250 seperti ini, mereka mungkin menganggap banyak bahagiannya, seperti CDI, tidak boleh diganti; namun, ia serasi dengan TZR250, kerana enjinnya mempunyai sistem yang sama. Selain itu, terdapat banyak bahagian selepas pasaran yang tersedia, seperti ruang yang digunakan dalam adat ini, serta roda R1-Z.
Kerja badan
Bahagian luarnya dicat dengan warna biru Yamaha semasa dengan corak strob pantas. Bingkai buaian berganda kekal sebagai stok.
Enjin
Enjin 2 lejang silinder berkembar selari dengan injap buluh kotak engkol, sistem penyejukan dan karburetor juga kekal sebagai stok.
Pengambilan & Ekzos
Sistem ekzos, yang bersilang di bawah bahagian hadapan enjin seperti dalam susun atur biasa, adalah ruang keluli tahan karat jenis atas yang dibuat oleh JL di Republik Czech.
Pegang
Asasnya ialah model ’88, dan susun aturnya adalah sama dengan stok TDR. Antena untuk unit on-board ETC juga telah ditambahkan di sini. Hendal pendakap adalah aluminium Hardy dengan pengadang tangan.
Chasis
Garpu hadapan dengan but fork dan cakera tunggal hadapan adalah stok, tetapi diameter tayar hadapan telah ditukar daripada 18″ kepada 17″.
Suspensi monocross jenis paut dan lengan hayun persegi juga kekal sebagai stok. Roda belakang dilencongkan daripada Yamaha R1-Z dan saiznya ditukar daripada 18/17 kepada 2.75-17/3.50-17, dengan rim hadapan dan belakang 17 inci serta lebih lebar. Salutan serbuk telah digunakan untuk penyelenggaraan yang mudah. Tayar jejari ialah Bridgestone TS020.
Galeri
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Spesifikasi
Part | Details |
---|---|
Exhaust | JL exhausts Expansion Champer |
Handle / Steering | HARDY Aluminum Handlebar Brace |