Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.
HAYABUSA Custom by Shabon Dama
GSX1300R Hayabusa ini direka terutamanya untuk meningkatkan kebolehgerakan, menjadikannya mesin yang lebih mudah diurus.
Set semula adalah oleh STRIKER, yang popular untuk adat Hayabusa. Ketegaran tinggi dan kemudahan operasi mereka juga berkaitan dengan populariti. Di samping itu, penukar auto Shabondama ditambah. Cermin depan ialah trim karbon Magical Racing, yang memberikan perlindungan angin untuk mengurangkan tekanan angin terhadap badan penunggang walaupun dalam kedudukan tur.
Enjin
GSX1300R Hayabusa ini dilengkapi dengan auto-shifter, yang membolehkan penunggang menukar gear dengan lancar tanpa operasi klac. Biasanya, klac dicabut sebelum penunggang mengendalikan pedal syif untuk beralih ke atas. Walau bagaimanapun, semasa klac ditanggalkan, rpm enjin menurun secara beransur-ansur. Penukar automatik berkesan dalam menghapuskan kehilangan ini.
Silinder induk klac ialah silinder induk Gale Speed Elabolate dengan nisbah tuas berubah VRE. Saiz Φ17.5mm digunakan untuk meringankan kebolehkendalian.
Bahagian brek juga dilengkapi dengan silinder induk elabolate Gale Speed. Saiznya ialah Φ19mm standard dan digunakan untuk kebolehkawalan.
Pegang
Hendal adalah jenis klip-on GILLES TOOLING dengan kebolehlarasan. Tarik belakang boleh dilaraskan, membenarkan kedudukan menunggang yang sesuai dengan keutamaan penunggang.
Kerja badan
Tempat duduk itu mempunyai permukaan dua corak yang tersendiri, dan logo GSX1300R Hayabusa disulam di sisi untuk mendandani tempat duduk.
Pengambilan & Ekzos
Ekzos adalah ekzos penuh titanium STRIKER dengan penyenyap yang dipanaskan dengan cantik. Di samping peningkatan kuasa dan tork, prestasi basikal juga boleh dijangka bertambah baik disebabkan oleh pengurangan berat basikal.
Chasis
Di sekeliling brek hadapan, kaliper mesin Brembo dipasang. Rotor ialah SUNSTER WORKS EXPAND Front Disc Rotor. Aci gandar ialah aci gandar chromoly KOOD.
Fender hadapan yang besar ialah Magical Racing. Bentuk yang besar bukan sahaja aerodinamik, tetapi juga meringankan berat dan menghiasi motosikal dengan binaan karbonnya.
Galeri
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Spesifikasi
Part | Details |
---|---|
Engine | NEXRAY CARBON DRY Crank Case Cover |
Exhaust | STRIKER STREET CONCEPT Full Exhaust System |
Brake | Brembo CNC Radial Mount Brake Caliper Kit P4 32 / 32 108mm GP4 RX Left & Right Set SUNSTAR WORKS EXPAND Front Disc Rotor GALE SPEED Elaborate Master Cylinder [VRE Series] Brake Master |
Steps | STRIKER Rearsets |
Handle / Steering | GILLES TOOLING Clip-Ons GALE SPEED Elaborate Master Cylinder [VRE Series] Clutch Master |
Bodyworks | Magical Racing Front Fender Magical Racing Carbon Trim Windshield |
Shabon Dama menawarkan banyak bahagian tersuai untuk ZEPHYR, GPZ900 dan sebagainya. Mereka menawarkan produk berfokuskan keaslian seperti dirian sisi yang popular, ekzos, batang, bahagian luar.