Suzuki GSX-R1000R Custom by BrightLogic

Customized Motorcycle

Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti mencintai motosikal.

GSX-R1000R Custom by BrightLogic

14_suzuki_gsxr1000r_1.jpg

Pada Pameran Motosikal Tokyo musim bunga 2022, gerai Carrozzeria Japan, pembekal sistem suspensi OHLINS, dihiasi dengan pelbagai motosikal demo. Salah satu karya yang paling menarik perhatian ialah GSX-R1000R oleh BrightLogic.

14_suzuki_gsxr1000r_2.jpg

Penggantungan OHLINS adalah prasyarat untuk pemasangan winglet, dan juga kerana ia adalah basikal demo.

Kerja badan

14_suzuki_gsxr1000r_4.jpg

Winglet hadapan, yang diperbuat daripada resin tunjuk-tunjuk bercetak 3D, sesuai dengan sempurna di sekeliling hidung GSX-R seperti yang ditunjukkan di sini.

14_suzuki_gsxr1000r_6.jpg

Sarung tempat duduk tunggal adalah bahagian tulen OEM. Pad penyumbat diregangkan di atas hujungnya, dan tempat duduk getah seperti saluran ditambah pada kedua-dua sisi (stok GSX-R tidak mempunyai saluran) untuk meningkatkan gaya GSX-RR. Kerdip belakang dipasang di belakang pendakap langkah pembonceng (dialihkan).

Enjin

14_suzuki_gsxr1000r_7.jpg

Enjin ini juga dilengkapi dengan penutup GB Racing dan sokongan rod anjakan BrightLogic untuk ketepatan dan kelancaran penukaran anjakan yang lebih baik.

Pegang

14_suzuki_gsxr1000r_3.jpg

Berasaskan M1 2021, jambatan teratas ialah Bright Logic asli yang telah dilucutkan untuk kelihatan seperti jentera MotoGP. Silinder induk hadapan ialah pam jejari Brembo, dan pemegang klac kendalian wayar telah digantikan dengan tuil ACITIVE STF yang boleh ditarik balik untuk mengurangkan bunyi gemerincing.

Chasis

14_suzuki_gsxr1000r_8.jpg

Garpu hadapan ialah OHLINS terbalik FG R&T200 (FGRT224), dan fender hadapan diperbuat daripada karbon. Sistem brek hadapan terdiri daripada angkup Brembo CNC P4 30/34 dan cakera brek Brembo (Φ320mm) dengan hos mesh keluli tahan karat. Pelekat rim roda ialah aksesori OEM.

14_suzuki_gsxr1000r_9.jpg

Untuk brek belakang, Brembo CNC P2 34 caliper digunakan dengan cakera brek Brembo dengan sokongan Woodstock. Tayar saiz 3.50-17/6.00-17 adalah stok dengan kejutan belakang OHLINS TTX GP. Untuk pengeset semula, Kit Pengesetan Prestasi dipasang dengan pelindung tumit karbon.

Elektrik

14_suzuki_gsxr1000r_5.jpg

Kelihatan melalui sayap adalah berkelip kecil Kellermann Bullet Atto berukuran 13x9x14 mm. Bahagian hadapan diletakkan dalam kedudukan standard.

Galeri

14_suzuki_gsxr1000r_1.jpg14_suzuki_gsxr1000r_2.jpg14_suzuki_gsxr1000r_3.jpg
14_suzuki_gsxr1000r_4.jpg14_suzuki_gsxr1000r_5.jpg14_suzuki_gsxr1000r_6.jpg
14_suzuki_gsxr1000r_7.jpg14_suzuki_gsxr1000r_8.jpg14_suzuki_gsxr1000r_9.jpg

Spesifikasi

PartDetails
EngineGB Racing Engine Cover
BrightLogic Original Shift Rod Support
BrakeBrembo RCS Radial Brake Master
Brembo CNC P2 34 Caliper
Brembo CNC P4 30/34 Caliper
WOODSTOCK Rear Caliper Brake Support
Brembo Front Disc
Brembo Rear Disc
SuspensionOHLINS FG R&T Upside Down Fork
OHLINS TTX GP Rearshock
StepsBABYFACE Rearsets Kit
Handle / SteeringBrightLogic Original Top Bridge
ACTIVE STF Clutch Lever
BodyworksBrightLogic Front Winglet (One-off)
ElectricalKellermann Bullet Atto LED Blinkers

Tentang BrightLogic

BrightLogic telah ditubuhkan oleh bekas juruteknik YOSHIMURA dengan pengalaman perlumbaan yang banyak. Mereka menyediakan alat ganti yang menyesuaikan yang meningkatkan tahap prestasi basikal lumba serta semua jenis motosikal.

top_bright_2.jpg

Copied title and URL