Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.
Tersuai GSX-R1000 ini akan memberi anda kesan yang kuat. Dalam kerja ini, MOTOSALON bukan sahaja menggunakan bahagian yang direka dan dibangunkan di Jepun tetapi juga banyak produk luar negara. Bahagian ini serasi dengan model Supersport lama, dan khususnya, suspensi, roda dan sistem brek terdiri daripada banyak bahagian yang dibangunkan oleh jenama luar negara. Dalam kalangan penunggang model Supersports, penunggang trek cenderung untuk mengubah suai basikal mereka untuk meningkatkan prestasi, manakala pemilik yang kebanyakannya menunggang basikal mereka di jalan awam jarang mencuba, kerana basikal tersebut pada asasnya mempunyai prestasi tinggi. Walau bagaimanapun, konsep adat ini adalah untuk menggalakkan penunggang Supersport, yang kebanyakannya menunggang di jalan awam, menikmati penyesuaian ke arah mencipta mesin yang lebih sejuk.
Pegang
Induk brek masih ada, tetapi tuil dibuat oleh Valter Moto Components dan lebih pendek sedikit daripada stok. Ia boleh dilipat untuk mengelakkan kerosakan daripada jatuh dan mempunyai lubang bolong udara.
Cengkaman adalah jenis perlumbaan yang dibuat oleh domino, pengeluar Itali. Mereka menciptanya untuk mengejar kebolehkendalian.
Pengambilan & Ekzos
Dwi slip-on ini diimport daripada pengeluar Jerman BODIS.
Kerja badan
Cermin depan jenis atas untuk perlindungan angin dibuat oleh Biondi dari Itali. Cermin depan separuh asapnya memberikan penglihatan yang baik.
Reka bentuk penutup bahan api stok sangat seragam. Untuk membezakannya daripada motosikal lain, mereka menggantikannya dengan penutup aluminium bermesin yang dibuat oleh Valter Moto Components. Tudung bahan api baharu mempunyai berat yang lebih ringan dan boleh diisi semula tanpa kunci.
Tempat duduk pada asasnya dikekalkan, tetapi penutup telah diganti dengan LUIMOTO untuk dipadankan dengan warna basikal. Pelbagai reka bentuk tersedia untuk setiap model, dan kerja DIY boleh dilakukan selagi anda mempunyai kit alat.
Kacang batang juga telah ditukar kepada Valter Moto Components. Basikal ini dilengkapi dengan emas, tetapi hitam, merah, dan biru juga ada. Bahagian ini menyerlahkan kawasan hendal.
Tudung itu dicat putih seluruhnya, dengan logo Motosalon terpampang samar-samar di atasnya. Bingkai dan swingarm juga dicat agar sesuai dengan warna cowl.
Chasis
Penutup sekunder adalah wajib dalam adegan perlumbaan. Mereka dipasang pada basikal ini oleh GB Racing of England, pengeluar yang sangat dipercayai yang juga digunakan dalam SBK dan MotoGP. Ia juga boleh digunakan di jalan awam untuk melindungi enjin dan menyembunyikan calar.
Gelangsar gandar Komponen Valter Moto dipasang di hadapan dan belakang untuk mengelakkan calar pada lengan hayun dan bahagian bawah garpu hadapan sekiranya terbalik. Dan cangkuk pendirian dibuat oleh NEX Performance.
Roda telah ditukar kepada roda Mesin Prestasi krom untuk meningkatkan kehadiran mesin dan bukannya untuk mengurangkan berat yang tidak dicucuk. Rotor brek juga ditetapkan dengan bahagian Works Racing berbentuk unik.
Hos mesh keluli tahan karat adalah asas penyesuaian brek. Hos yang dipasang pada basikal ini dibuat oleh MOTACC dari Jerman. Ia lebih nipis sedikit daripada hos yang dibuat oleh pengeluar lain, dan boleh didapati dalam pelbagai warna.
Set semula dibuat oleh Valter Moto Components. Terdapat beberapa jenis rearset ini dalam barisan, dan yang dipasang pada basikal ini adalah versi terbaik untuk kegunaan jalan awam, Jenis 2.5.
Galeri
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Spesifikasi
Part | Details |
---|---|
Engine | GBRacing Engine Cover Set |
Carb / Intake | Sprint Filter OEM Filter NEX Performance Silicon Radiator Hose Kit |
Exhaust | BODIS Slip-on Exhaust Stainless Steel Black GPX2 Valter Moto Components Exhaust Hanger |
Brake | Works Racing Parts Disc Rotor MOTACC Front Brake Hose MOTACC Rear Brake Hose |
Wheels | PERFORMANCE MACHINE HEATHAN 3.50-17 Front PERFORMANCE MACHINE HEATHAN 6.00-17 Rear Valter Moto Components Axle Slider |
Steps | Valter Moto Components Rearsets Kit |
Handle / Steering | domino Race Type Grip |
Seat | LUIMOTO Front Seat Cover |
Bodyworks | BIONDI Windshield |
Sebuah kedai utama yang mengendalikan pelbagai jualan motosikal pengeluar domestik dan luar negara terutamanya untuk motosikal super sport? Kami juga berurusan dengan alat ganti berfungsi berspesifikasi tinggi yang disimpan dari seluruh dunia supaya pelanggan boleh menikmati motosikal dalam pelbagai adegan.