Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.
BULL DOCK’s Z1-R
BULL DOCK memanggil mesin lengkap yang mereka hasilkan sebagai “GT-M (Mesin Penalaan Tulen)”. Z1-R ini, dengan jalur-jalur biru biru turquoise pada badan berasaskan putih, boleh menjadi replika basikal demonstrasi, GT-M001, yang merupakan kemuncak pemprosesan dan bahagian BULL DOCK sendiri.
Setiap GT-M dihasilkan secara dalaman, termasuk pemesinan enjin pembakaran dalaman. Kerja itu dilakukan di bawah kawalan dalaman, dan plat bersiri dilampirkan sebagai bukti perkara ini. Di atas pangkalan ini, alat ganti jenama BULL DOCK sendiri, seperti Mccoy, yang dihasilkan di bawah kawalan yang sama, digunakan. Tayar hadapan dan belakang telah diubah suai kepada 17 inci.
Bodyworks
Sarung bikini yang dipasang pada cermin depan bawah adalah produk asal BULL DOCK. Garis putih pucat dan biru muda adalah berdasarkan imej GT-M001.
Tangki bahan api aluminium, yang mempunyai bentuk yang sama dengan stok Z1-R tetapi jauh lebih ringan, juga merupakan bahagian asalnya. Penggantian ini boleh meningkatkan prestasi.
Tempat duduknya adalah Mccoy Supreme dan mempunyai corak kulit yang unik pada kedua-dua penunggang dan pembonceng. Ini meningkatkan keselesaan penunggang dan pegangan basikal.
Handle
Panel instrumen dengan takometer enjin STACK di tengah adalah karbon sekali pakai, yang berbeza daripada GT-M001. Silinder induk kiri dan kanan ialah jejari Brembo (Gale Speed Elaborate dalam 001), tetapi ini boleh digunakan mengikut keutamaan seseorang.
Engine
Enjin adalah kaedah yang konsisten untuk GT-M, dan pemesinan enjin pembakaran dalaman juga dilakukan di BULL DOCK. Model semasa menunjukkan bahawa GT-M mempunyai kualiti yang tinggi dalam semua yang dilakukannya.
Intake & Exhaust
Sistem ekzos ialah Mccoy Titanium 4-1 yang asal, dan Mccoy Neo dipilih untuk shell titanium dan penyenyap hujung aluminium, yang mempunyai reka bentuk keratan rentas pentagonal moden.
Karburator ialah Yoshimura Black Absolute-spec. TMR-MJN (tindan dwi. Φ38mm untuk basikal ini, Φ40mm untuk 001).
Chassis
Kit rearset juga oleh Mccoy, dan sproket sangkut dan offset, yang meningkatkan ketegaran sokongan aci anjakan untuk operasi yang lebih tepat.
Lengan ayun ialah keratan rentas tiga segi empat sama aluminium 7N01 Mccoy (pada 001, prototaip boleh laras menurunkan) dan rantai pemacu ialah RK 520XW.
Fork hadapan Φ43mm ialah BULL DOCK Special Tuned NITRON NTR (juga kejutan belakang). Roda tersebut adalah roda La Volante aluminium palsu asli dalam saiz 3.50-17/6.00-17. Brek hadapan adalah angkup 4P jejari Brembo dengan cakera Mccoy x Sunstar.
Gallery
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Specifications
Part | Details |
---|---|
Engine | BULL DOCK Mccoy Original Out Board |
Carb / Intake | YOSHIMURA TMR-MJN Φ38 Carburetor Black Absolute |
Exhaust | BULL DOCK Mccoy Titanium 4-1 + Mccoy Neo Silencer |
Frame | BULL DOCK Stem Kit for Upright Fork Φ43mm BULL DOCK Mccoy Swingarm |
Brake | BREMBO RCS Radial Brake Master BREMBO CNC Caliper Kit P4 30/34 |
Wheels | BULL DOCK LAVORANTE Aluminum Forged Wheel Front/Rear |
Suspension | BULL DOCK Mccoy-NITRON NTR Front Forks BULL DOCK STEALTH Mccoy SP Rear Shocks |
Steps | BULL DOCK Mccoy Rearsets |
Handle / Steering | STACK CLUBMAN TACHOMETER ST200 BREMBO RCS Radial Clutch Master |
Seat | BULL DOCK Mccoy Supreme Seat |
Bodyworks | BULL DOCK Original FRP Front Cowl BULL DOCK Original FRP Side Covers BULL DOCK Original Aluminum Tank |
Tentang BULL DOCK
Kami juga telah mengeluarkan artikel tentang BULL DOCK kepada siri “BWK” kami, jadi semak pautan di bawah.