Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.
NSR250R Custom by MATSUI SPL
NSR250 ini telah menyertai pertandingan motosikal adat. Konsep ini ialah “versi moden” NSR, seperti yang dibuktikan oleh bentuk cowl dan pewarnaan, dan kuncinya ialah cara membuat kemodenan DIY ke dalam NSR250R, yang telah dihentikan lebih daripada 20 tahun sebelum pengeluarannya.
Selaras dengan konsep ini, logo penaja Red Bull dan logo Honda Racing dilekatkan pada bahagian hadapan dan hujung belakang. Rangkaian badan, yang memberikan rasa futuristik sedikit pada motosikal itu, adalah berdasarkan pelumba pengeluaran RS250R, juga dibuat oleh Honda untuk NSR250R. Sarung tempat duduk juga dari RS125R. Cowl tempat duduk juga daripada RS125R, memberikannya saiz dan imej yang tidak akan kelihatan luar biasa pada NSR, sementara pada masa yang sama menggabungkan evolusi yang berlaku hampir 10 tahun kemudian daripada NSR. Casis dibuat daripada MC28 (1994-99), model terakhir NSR250R, untuk garpu hadapan, dan CBR1000RR (SC57) untuk tolok, menggunakan sepenuhnya komponen stok tanpa sebarang perubahan. Enjinnya ialah stok MC21 dengan ruang Hulk Pro, dan rasa asli dikekalkan melalui penyelenggaraan biasa.
Kerja badan
Biasanya, ia dilengkapi dengan kedua-dua lampu dan cermin. Sebagai basikal jalanan, ia juga dilengkapi dengan kamera papan pemuka.
Enjin injap buluh kotak engkol 90 darjah V2 adalah stok MC21, begitu juga dengan transmisi dan karburetor. Bingkai aluminium twin-spar juga merupakan stok MC21. Sebaliknya, cowl adalah untuk RS250R, dan cowl tempat duduk dan tempat duduk adalah untuk RS125R.
Elektrik
Meter dengan takometer analog di tengah dan LCD digital pelbagai fungsi di bawah ialah OEM CBR1000RR (SC57). Di belakangnya, penunjuk injap RC sekali sahaja dan penunjuk pendikit boleh dilihat. Hendal adalah oleh Sansei Racing, dan jambatan teratas adalah oleh T2 Racing.
Chasis
Fork hadapan adalah pengganti MC28, Φ41mm, dan kaliper brek hadapan ialah Nissin 4-piston, iaitu jenis OEM Honda. Master dibuat oleh Brembo.
Ruang ekzos dibuat oleh Harc Pro. Lengan ayun adalah stok, dan kejutan belakang adalah daripada Ohlins. Kit rearset dibuat oleh Battle Factory.
Tayar hadapan dan belakang berwarna emas ialah Magtech stok NSR250R SP (MC21) (bahagian U, 6 jejari, aloi magnesium tuang), 3.00-17 untuk hadapan dan 4.50-17 untuk belakang. Tayar ialah Bridgestone R11 dalam 110/70-17 dan 150/60R17. Rantai pemacu ialah DID 520ERV3.
Galeri
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Spesifikasi
Part | Details |
---|---|
Exhaust | HARC PRO SP-2 Expansion Champer |
Brake | BREMBO RCS Radial Brake Master HONDA OEM Brake Caliper |
Suspension | HONDA NSR250R (MC28) Φ41mm OEM Front Forks OHLINS Rear Suspension |
Steps | BATTLE FACTORY NSR250R Rearsets Holder Set |
Handle / Steering | CBR1000RR (SC57) OEM Multimeter RC Valve Indicator One-off Throttle Indicator One-off SANSE RACING Endurance Steering Kit T2 Racing Works Top Bridge |
Bodyworks | HONDA RS250 OEM Front Cowl HONDA RS125 OEM Seat Cowl |