Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.
STRIKER’s CB1300SB
Berikut ialah Honda CB1300SB (model 2014) tersuai oleh STRIKER, kedai alat ganti motosikal yang dikendalikan oleh pengeluar ekzos Jepun, Color’s International. Ia telah disempurnakan dengan produk STRIKER dan menunjukkan penampilan yang tenang dan padu.
Alat ganti seperti ekzos, kit penyingkiran fender dan kit set semula adalah semua produk STRIKER. Fender belakang SAD (STRIKER Aero Design) tidak tersedia secara rasmi pada masa penggambaran, tetapi dipasang selepas pemprosesan khas. Gaya ini, yang boleh membuatkan anda tertanya-tanya sama ada ia akan menjadi model demonstrasi, adalah hasil daripada niat pemilik. Suspensi depan dan belakang digantikan dengan produk Ohlins. Roda tempa ialah Marchesini M7RS. Apabila anda menaikinya, anda boleh merasakan badan besar 1300SB menjadi lebih tajam dan lebih santai.
pegang
Pengapit bar hendal dengan logo HRC terukir di atasnya adalah bahagian OEM untuk motosikal percubaan HRC, yang terkenal oleh mereka yang tahu, dan akan menggeletek kemewahan peminat Honda.
Kerja badan
Bahagian belakang dipasang dengan STRIKER System Fender Eliminator Kit Type 2 (serasi CB1300SB), yang serasi dengan kelip stok dan lampu plat lesen stok.
Tempat duduk, serta bahagian luar dan kawasan kokpit, telah disimpan sebagai stok daripada CB1300SB 2014.
Casis
Gelangsar di bahagian hadapan enjin dipilih daripada produk MORIWAKI.
Kit Rearset Khas STRIKER Hitam, yang direka dalam gaya yang sedikit nipis. Langkah pembonceng juga telah diganti dengan STRIKER’s Sport Touring Concept Step Kit Original Pillion Step Bar STC untuk motosikal HONDA.
Roda hadapan dan belakang adalah 3.50-17/5.50-17 dengan dimensi yang sama seperti stok, dan dilengkapi dengan aluminium palsu 7-jejari Marchesini M7RS. Fork hadapan ialah Ohlins RWU.
Lengan swingarm ialah G-STRIKER Swingarm dengan Varian Pentagonal Cross Section (95mm panjang x 40mm lebar x 2.5mm tebal), yang direka untuk CB1300SB. Fender karbon diubah suai SAD.
Enjin
Enjin 4 silinder sebaris penyejuk cecair, sistem FI, rangka dan bahagian lain kekal sama dengan stok CB1300SB. Kesan keseluruhan dipertingkatkan dengan merapikan bahagian lain.
Pengambilan & Ekzos
Sistem ekzos ialah Ekzos Penuh Titanium Konsep Jalan STRIKER JMCA 4-2-1STD. Warna haba seperti titanium pada paip ekzos kelihatan pada bahagian hadapan enjin dan penyenyap berwarna haba (Φ115 x 480mm jenis bulatan sebenar cangkang titanium) juga direka dengan cantik.
Galeri
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Spesifikasi
Part | Details |
---|---|
Engine | MORIWAKI Skid Pad |
Exhaust | STRIKER STREET CONCEPT Full Exhaust System |
Frame | STRIKER G-STRIKER Swingarm Buffing Finish |
Wheels | MARCHESINI Forged Aluminum Wheel M7RS Genesi 3.50-17/5.50-17 |
Suspension | OHLINS Upright Front Fork RWU OHLINS GrandTwin Rear Shock S36PR1C1L |
Steps | STRIKER Sport Touring Concept Footpeg Kit STRIKER Pillion Footpeg Bar |
Bodyworks | STRIKER System Fender Eliminator Kit Type2 STRIKER Aero Design SAD Rear Fender |
Tentang STRIKER
Berdasarkan teknologi yang ditanam dalam adegan perlumbaan, STRIKER ialah jenama pengeluar ekzos dan kit set semula yang direka untuk model khusus kenderaan. Mereka adalah pembina alat ganti profesional yang mencipta bahagian prestasi berkualiti tinggi yang serasi dengan motosikal buatan Jepun termasuk Kawasaki dan Honda.