Yamaha V-MAX Custom by ESPER

Customized Motorcycle

Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah menyebabkan penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.

ESPER ‘s V-MAX

ESPER_VMAX_01.jpg

Berikut ialah tersuai VMAX (1200) oleh ESPER. VMAX ini mempunyai beberapa bahagian sekali sahaja untuk memasang sistem turbo, pengubahsuaian roda belakang, swingarms, dll. Bahagian VMAX1700 yang diubah suai dipasang pada pemacu aci. Sebaliknya, bahagian luar dari lampu depan ke ekor dan garpu depan kekal sebagai stok, yang merupakan sebahagian daripada konsep pemilik untuk tidak kehilangan imej stok.

ESPER_VMAX_02.jpg

Pemiliknya ingin menambah roda belakang pada VMAX ini daripada stok 15 inci kepada 16 inci dan memasang tayar yang hampir dengan ketinggian stok. Lagipun, roda telah diganti dengan roda kereta 8J (lebar 8 inci) dan tayar motosikal 240/55, yang sama tinggi dengan stok. Bahagian hadapan mempunyai reka bentuk yang serupa dengan bahagian belakang, dengan diameter 18 inci dan lebar 130mm yang sama seperti stok. Turbo diarahkan ke turbin kanan untuk dua silinder di sebelah kanan dan ke turbin kiri untuk dua silinder di sebelah kiri. Enjin itu sendiri dinaikkan kepada 1400cc, dengan dorongan 0.8kg/cm2 dan 240hp di gandar belakang

Pegang

ESPER_VMAX_03.jpg

Susun atur visor dan bekas meter menunjukkan kepada anda konsep pemilik untuk mengekalkan imej stok bahagian luar. Silinder induk kiri dan kanan digantikan dengan Brembo RCS.

ESPER_VMAX_04.jpg

Tolok adalah stok, dengan pemasa tach STACK dibenamkan dalam bekas tengah tempat meter kelajuan pergi, dan tolok rangsangan ditambah ke kanan. Tolok suhu air dan minyak Race Tech ditetapkan pada bahagian hadapan penutup tangki dummy jenis louver. Peredam stereng adalah produk Hyper Pro. Tempat duduk juga telah diproses secara dalaman.

Enjin

ESPER_VMAX_05.jpg

Anjakan enjin V4 70 darjah telah diperbesarkan kepada 1400cc dan pengecas turbo sambil mengekalkan karburetor BDS 35 x 4.

ESPER_VMAX_06.jpg

Udara ekzos dari dua silinder di sebelah kiri dan dua silinder di sebelah kanan V4 digabungkan dan dihantar ke turbin yang terletak di belakang badan basikal di sebelah yang sama (sebelah kiri dalam foto) untuk memampatkan udara segar.

ESPER_VMAX_07.jpg

Udara segar yang dimampatkan melalui intercooler di belakang penutup ekor, di mana ia disejukkan untuk meningkatkan kecekapan pengisian, dan kemudian mengalir ke hadapan melalui paip seperti paip ekzos yang terletak di bawah sebelah kiri dan kanan enjin untuk memasuki tangki lonjakan di dalam tangki tiruan . Paip itu diletakkan di luar untuk mengukuhkan kesan motosikal empat silinder yang disejukkan udara. Penyuntik tambahan telah diletakkan di sebelah karburetor. Ia merekodkan 240ps pada peningkatan 0.8kg/cm2.

Chasis

ESPER_VMAX_08.jpg

Garpu hadapan ialah garpu stok VMAX1200 (Φ40mm) dengan pengubahsuaian dalaman termasuk spring. Brek hadapan adalah gabungan angkup Brembo dan cakera Sunstar. Tayar hadapan ialah Performance Machine 18 inci dan tayar hadapan ialah Shinko Tourmaster 110/90-18.

ESPER_VMAX_09.jpg

Bahagian belakang adalah versi panjang sekali sahaja. Lengan hayun yang distabilkan dengan kejutan Kuantum. Tayar belakang ialah Bridgestone Exedra 240/55R16.

ESPER_VMAX_10.jpg

Roda belakang 16 inci, yang merupakan titik permulaan projek, pada asalnya untuk kegunaan kereta. Perbezaan untuk pemacu aci ialah versi yang diubah suai untuk VMAX1700.

ESPER_VMAX_11.jpg

Set semula ESPER juga berfungsi sebagai pelekap untuk paip ekzos. Sarung ekor stok diubah suai menjadi pendek.

Galeri

ESPER_VMAX_01.jpgESPER_VMAX_02.jpgESPER_VMAX_03.jpg
ESPER_VMAX_04.jpgESPER_VMAX_05.jpgESPER_VMAX_06.jpg
ESPER_VMAX_07.jpgESPER_VMAX_08.jpgESPER_VMAX_09.jpg
ESPER_VMAX_10.jpgESPER_VMAX_11.jpg

Spesifikasi

PartDetails
BrakeBrembo RCS Radial Brake Master
Brembo Axial Cast Caliper P4 30/34
SUNSTAR Brake Rotors Custom Type
SuspensionQUANTUM MC-Twin
Handle / SteeringBrembo RCS Radial Clutch Master Cylinder
HYPERPRO Steering Damper
ElectricalSTACK ST700SR STACK-Timer Dash System Base Kit
RACE TECH Mechnical Water Temperature Gauge
RACE TECH Mechnical Oil Temp/Oil Pressure Gauge
Copied title and URL