Berikut ialah siri asal “JCC” singkatan untuk “Japan Custom culture” yang ditulis oleh Webike Japan. Tidak dinafikan bahawa Jepun mempunyai salah satu alat ganti tersuai terbaik dan unik serta budayanya dalam industri motosikal, tetapi halangan bahasa telah membawa kepada penutupan budaya motosikal JDM ke luar Jepun. Melalui kandungan JCC ini, kami mempersembahkan kepada anda basikal tersuai dan mod yang unik oleh pengrajin dan peminat profesional yang tidak dapat berhenti menyayangi motosikal.
KIJIMA’s SUPERCUB C125
Kijima products lineup covers a wide range of models, from business bikes to large sport bikes and tourers. Kijima has developed and sold many new parts for the Honda Super Cub C125, which enjoys particularly wide support, and this is a demo bike equipped with these parts in the summer of 2020.
C125 mengikut gaya Super Cub asal, C100, tetapi ciri-ciri enjin dan casisnya hampir sama dengan motosikal sukan mini, mengambil pendirian berbeza sedikit daripada Super Cub 50/110 yang lebih praktikal. Rak belakang direka untuk menyediakan lebih banyak ruang pemuatan sambil mengekalkan gaya padat. Sokongan beg disediakan untuk mengelakkan beg lembut daripada tersangkut di roda belakang. Dan ekzos fishtail, yang menghasilkan imej klasik, dan visor lampu depan, yang mencipta kesan comel, adalah item yang turut meningkatkan rupa keseluruhan. Sifat kasual C125 dipertingkatkan oleh barang-barang ini, dan pada masa yang sama, ia cukup praktikal untuk digunakan di jalan raya. Pemasangan setiap bahagian ini pasti meningkatkan keseronokan Super Cub.
Elektrik
Visor lampu depan, yang menambah visor berbentuk kening pada bahagian lampu depan, merupakan satu lagi item yang mengurangkan suasana formal Super Cub.
Pegang
Di bahagian kokpit penunggang, terdapat pendakap keluli yang dipasang pada bar hendal untuk memasang alat.
Kerja badan
Sokongan beg boleh dipasang bersama dengan rak belakang. Beg yang dipasang di sebelah kiri basikal dalam foto ialah Kijima Classic Tool Bag Standard, diperbuat daripada kulit tulen setebal 6mm. Ia berukuran 155mm (panjang) x 240mm (lebar) x 115mm (kedalaman).
Rak belakang lebih besar sedikit daripada stok untuk kemudahan tambahan. Ia dipasang dengan sokongan beg pada foto.
Enjin
Ekzos fishtail ialah ekzos penuh bersalut keluli + yang turut memfokuskan kualiti bunyi.
Chasis
Kunci topi keledar, item standard untuk Kijima, juga dipasang di belakang sebelah kiri tempat duduk untuk kemudahan tambahan dalam penggunaan harian.
Di sekeliling enjin, penutup pengisi minyak aluminium (M20 x P2.5) yang juga boleh dikunci wayar dipasang.
Galeri
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Spesifikasi
Part | Details |
---|---|
Engine | KIJIMA Oil Filler Cap |
Exhaust | KIJIMA Fish Tail Exhaust System |
Handle / Steering | KIJIMA Meter Visor |
Bodyworks | KIJIMA Headlight Visor KIJIMA Helmet Lock KIJIMA Bag Support KIJIMA Sporty Rack |
Others | KIJIMA Classic Tool Bag Standard |
Tentang KIJIMA
Even though KJIIMA is not a big name manufacturer as SHOEI, ARAI, YOSHIMURA etc, if you come to the streets of Japan, you may find that 80% of motorcycles have parts from KIJIMA. But why? Maybe you have already guessed it, but KIJIMA mainly do universal parts, from a bolt, to fender eliminators or even exhausts, basically anything you can see on a motorcycle.