2019 Z400 Test Ride Review: Nilai untuk wang [Webike Motoreport]

News

[KAWASAKI Z400] Butiran dan ulasan ujian memandu

Pelancaran Kawasaki Z400 adalah serupa atau sama dengan Z250, yang merupakan gaya yang biasa. Tapi sebenarnya, motosikal bernama “Z400” buat kali pertama dalam 30 tahun! Secara umum, ia kelihatan seperti Z250 di bahagian luar dan di dalamnya sama dengan NINJA 400, kerana ia seperti pejuang jalan sukan ringan. Jangkaan lebih tinggi sebelum menunggang.

Saya akan memberitahu anda mengenai ulasan Z400 sebagai Street Fighter 400cc!

1. Reka bentuk asal “Sugomi”

Saiz keseluruhan [panjang x lebar x ketinggian]

1,990mm x 800mm x 1,055mm

[Curb Weight]

166kg

Berat keruntuhan adalah 166 kilogram, bersamaan dengan 250cc, walaupun pada tahap 400cc. Bingkai mesh dan operasi enjin yang direka bentuk semula sebagai ahli telah meningkatkan ketegaran bingkai dan mengurangkan berat badan.

Ia menggabungkan reka bentuk tajam Zukomi, yang dikenali sebagai identiti siri Z. Tanpa pengecualian, Z400 mempunyai gaya untuk mengenali Z-Series KAWASAKI Super Naked dengan serta-merta dengan lampu bawah dan Penutup hujung

Walau bagaimanapun, penampilan hampir sama dengan Z250, tetapi panjang keseluruhan sistem ekzos Z400 sedikit lebih lama daripada Z250.

2. Foot Grounding

[Seat Height]

785mm

[Foot Grounding]

Ketinggian tempat duduk adalah 785 cm, yang sedikit lebih tinggi berbanding dengan 400cc semasa. Penempatan itu adalah bentuk yang baik kerana badan langsing kerusi itu. Sekiranya kakitangannya tinggi 155 cm, mereka boleh memandu di atas jemuran. Tetapi nampaknya tidak terlalu sukar Terima kasih kepada tangan dan tangki bahan api

▲ Seat Height: 795mm (Staff Height: 173cm)
▲ Seat Height: (Staff Height: 155cm)

3. Lampu LED dengan penampilan yang tajam

[Headlight]

Lampu sorot yang direka bentuk semula yang membantu menghasilkan penampilan yang tajam menggunakan Z400 menggunakan lampu rendah, rasuk tinggi LED dan lampu kedudukan. Ia mempunyai penglihatan yang sangat baik kerana peningkatan ketara dalam intensiti cahaya dari lampu halogen konvensional.

▲ Lowered Headlight
▲ Position Lamp
▲ Low Beam
▲ High Beam

[Lampu belakang]

LED telah digunakan di lampu belakang yang direka dengan peringatan Z1000 dan ZX-10R.

▲ The tail design reminiscent of the Z1000 and ZX-10R

▲ Off Braking!
▲ On Braking!

4. Z Siri biasa pelbagai fungsi meter

Z400 diiktiraf sebagai meter digital pelbagai fungsi umum siri Z. jarum tachometer dipaparkan secara digital dan pergerakan jarum boleh dipilih dari 3 mod paparan mengikut keperluan pengguna. Untuk memandu

Meter menunjukkan odometer, jarak A / B, penunjuk kedudukan gear, tolok bahan api, tolok suhu air, jarak perjalanan, penggunaan bahan api purata / segera, jam dan penunjuk. Memandu ekonomi, mudah tetapi masih kelihatan jelas, dapat menyemak maklumat dengan cepat.

5. Sekitar pemegangnya

Memandangkan ia tidak mempunyai sistem kawalan elektronik yang dipasang, kotak suis di sekeliling pemegang agak biasa. Dan tidak banyak butang yang boleh menyebabkan kekeliruan untuk semua orang menjadi akrab. Tiada suis bahaya

6. Kuasa pengereman yang cukup, walaupun ia satu cakera tunggal

[Roda / brek]

Digunakan dengan roda 5 yang bercakap yang ringan dan moden. Saiz tayar adalah sama dengan Ninja 400 dengan 110 buah tayar depan, 150 tayar belakang. Tayar radial digunakan pada kedua-dua roda.

Z400 mempunyai pemutar cakera 310 mm serta model perdana KAWASAKI seperti Z1000 dan ZX-14R Walaupun terdapat sistem brek tunggal Tetapi memberikan kekuatan brek yang mencukupi kerana gabungan dengan badan ringan yang bersamaan dengan model 250cc

ABS dipasang mengikut standard dan set ABS diperbuat daripada NISSIN.

▲ Front: 110/70R17M/C 54H
▲ Rear: 150/60R17M/C 66H

[Suspension]

Penyerap kejutan depan 41 mm yang digunakan dengan Z400 adalah cepat dan mudah dengan sudut roda sedikit dibangkitkan. Penggantungan belakang boleh dimuatkan dalam 5 tahap untuk menyesuaikan adegan dan pilihan yang berbeza, seperti memandu belakang.

▲ 41mm upright front forks
▲ Preload adjustable rear suspension

7. Enjin reka bentuk baru yang ringan dan cekap

Output maksimum: 48ps/10,000rpm
Tork maksima:: 38N.m/8,000rpm

Enjin yang direka bentuk semula, seperti Ninja 400 baru, mencipta maksimum 48ps untuk menunjukkan kuasa semasa menjadi ringan dan padat. Pemeriksaan bukan sahaja dibuat oleh enjin. Tetapi juga termasuk kecekapan suntikan dan suntikan bahan api

Dalam sistem pengambilan kenderaan dengan kapasiti tinggi dan jumlah pengambilan digunakan semula Dengan bukan sahaja meningkatkan kecekapan pengambilan udara sahaja Tetapi juga mengubah panjang masuk atau keluar dari kanan di kotak penulen udara, dengan itu mengurangkan jurang tork Ia adalah enjin yang berputar lancar melalui revolusi tinggi tanpa mengorbankan tork pada revolusi rendah.

Dengan menggunakan penyuntik kecekapan tinggi dan tetapan suntikan bahan api, injap injap pendikit dihapuskan. Ini menjadikan paip pengambilan lebih pendek dengan menggunakan enjin ringan dan padat tanpa kehilangan tenaga.

Clutch assist and clutch slipper, yang berguna untuk memandu bandar dan melepaskan tork belakang apabila klac digunakan.

8. Mudah untuk mengelakkan galangal dengan Slim Tank.

Fuel Tank Capacity: 14L

Tangki bahan api, yang tipis di sekitar paha dan mudah ditunggangi, mempunyai kapasiti 14 liter. Penggunaan bahan bakar sebenarnya adalah sekitar 25 km / L, jadi mungkin untuk perjalanan kira-kira 300 kilometer dengan petrol.

9. Duduk dengan jejak yang selesa

Reka bentuk langsing tempat duduk di sekeliling tangki juga menyumbang kepada kemudahan penempatan kaki. Oleh kerana penggunaan poliuretana rintangan rendah, keselesaan semasa memandu telah dipertingkatkan. Kotak aksesori kerusi bawah tidak mempunyai ruang yang cukup apabila alat dipasang. ETC menambah pilihan OEM, jadi hanya ada ruang untuk barang kecil dalam storan.

10. Harga jualan

MSRP

Bermula pada 4,999 USD
*Data sehingga Disember 2019

11. Ujian sebenar

Gabungan enjin yang kuat dengan badan yang ringan seperti model 250cc menjadikannya seperti Motard. Sekiranya saya berkata sebentar

Bukan sekadar kedudukan tegak tetapi pangkal gelang roda, roda dan pendek Tetapi juga kelembutan apabila memegang batang batang mengingatkan Motard Z400 yang memberi tumpuan kepada memandu di bandar lebih daripada Ninja 400, jadi kedudukan pemanduan adalah semula jadi dan tidak berasa letih walaupun ketika memandu untuk masa yang lama. Ia akan mempunyai keletihan badan dari angin bertiup ketika memandu di lebuh raya. Tetapi saya tidak perlu risau untuk menunggang di bandar

Klac berfungsi dengan bantuan dan klac sarung tangan sangat berguna untuk memandu di bandar-bandar dengan kerap berhenti dan bermula, terutamanya apabila bermula. Kerana operasi klac mudah Oleh itu, disyorkan untuk pelumba baru yang belum mahir dengan sistem klac.

Pada pendapat saya Yang paling penting ialah harga. Harga kereta sport ringan NINJA 400 ABS 5,299 USD. Z400 mempunyai enjin yang sama dengan NINJA 400 dan badannya lebih ringan kerana tidak ada perlindungan dan harga Z400 ialah 4,999 USD. Ia lebih murah daripada 300 NINJA pada 300 USD. Oleh itu, ia tidak berlebihan. Untuk mengatakan bahawa ia adalah motosikal terkuat pada harga yang baik. Sekiranya ada yang mencari jalan pejuang di tengah motosikal, Z400 adalah motosikal yang saya cadangkan untuk mereka.

Photography Cooperation: KAWASAKI MOTORS JAPAN

See Accessories of NISSIN
See KAWASAKI Moto Index Page
See Accessories for KAWASAKI Z400
See Accessories for KAWASAKI Z250 (2013-)
See Accessories for KAWASAKI NINJA400 (2014-)
See Accessories for KAWASAKI Z1000 (Water-cooled)
See Accessories for KAWASAKI NINJA ZX-10R
See Accessories for KAWASAKI Ninja ZX-14R (ZZR1400)

Copied title and URL